Til 2024 Menu
Livet I Den Nye Pagt 8
af Rick Joyner

Hvis vores mål er virkelig at forblive i Kongen (som det burde være for enhver kristen), bør vi behandle alle med høflighed og respekt. Vi gør dette, fordi vi vil være på kontoret sammen med vores medarbejdere og chefer, og også fordi, selvom de endnu ikke er kristne, elsker han dem og døde for dem. Når alt kommer til alt, hvis Kongen er i os, hvordan vil han så behandle dem?

Det nye pagts liv omfatter at være en del af en gruppe af troende, der fungerer som Herrens legeme på jorden. Vi kan ikke være forbundet med hovedet uden også at være forbundet med hans legeme Og ligesom enhver del af vores naturlige legeme skal vi være forbundet de rigtige steder. At behandle andre med høflighed og respekt vil gøre det lettere for os at finde vores pladser i legemet og passe ind, som vi skal.

I øjeblikket er mere end 50 % af dem, der hævder at være kristne, ikke forbundet med en gruppe af troende eller går i kirke. Det er sandt, at det meste af det, der opfattes som "kirken", ikke er hans kirke, men menneskets kirke. Menneskets kirke er måske bygget af velmenende mænd, men den er stadig langt fra, hvad Herren bygger. Menneskets kirke kan normalt identificeres ved at have en form for gudsfrygt, men ikke Herrens kraft og nærvær. Hvad hjælper det mest herlige tempel, når Gud ikke er i det?

Mange troende går ikke længere i en kirke eller fungerer som en del af hans legeme, fordi de ikke fandt Herren der. Ville en besøgende i vores kirke kende, at de var i Herrens nærhed? Mange steder, der kalder sig "kirker", er han ikke engang velkommen. I Åb. 3:20 ser vi Jesus stå uden for døren til kirken og banke på for at se, om nogen vil åbne for ham.

I denne tidsalder vil han ikke komme, hvor han ikke er velkommen, og det inkluderer mange steder, der kalder sig "Hans kirke". De kan have et mål af Herrens velsignelse, men han vil velsigne mange ting, han ikke vil bebo. Kirken kaldes først til at være hans bolig.

Hvis der kun er to eller tre mennesker, der samles, og Herren er med dem, kan det være "kirken" mere end de største katedraler eller menigheder af mennesker. Det er nemt at trække en skare med gode reklameteknikker. De, der bare ønsker at høre en god højttaler eller god musik, er usandsynligt, at de vil forbinde sig med ham som lemmer på hans legeme, så han kan udføre sine gerninger gennem dem. Vi kan stadig lære om Gud og blive opbygget de steder, men der er stor forskel på at lære om ham og så at vokse op i ham.

Som vi ser i Apostelgerning, når nogen blev troende på Jesus, blev de tilføjet til kirken uden undtagelse. Dette gælder stadig i dag. Kirken har et problem, når de fleste af de grupper, der hævder at være "kirken", ikke følger det bibelske eksempel på en sand gruppe af troende. Mange nye troende finder først en af disse falske kirker, og forlader derefter med rette. Selvom det er forkert at dømme nogen ud fra én oplevelse, bør vi, hvis vi virkelig er forpligtet til at følge Herren, blive ved med at søge, indtil vi finder et sand legeme og finde vores plads i den.

Hver dag, der går, og efterhånden som splittelsen mellem mennesker øges, bliver det mere og mere vigtigt, at vi finder vores plads i Kristi legeme og begynder at demonstrere, hvordan det at elske hinanden ser ud. Hvis vi er hans troende, har han et sted, der passer perfekt til os.

Det betyder ikke, når vi finder vores rette sted, at alt vil gå perfekt og glat. Nogle gange er det, vi har mest brug for, er det sted, hvor vi vil bliver mest udfordret til at vokse. Vi er nødt til at fange en vision om at bruge alt, der udfordrer vores behov og ønsker, som muligheder for at vokse i kærlighed, tro, tålmodighed og andre Åndens frugter, som er grundlæggende for, hvem vi bliver i ham.

Til 9
OP